Privatlivspolitik

Hvis du blot læser teksterne på hjemmesiden, er du anonym, men hjemmesiden registrerer, at der har været besøg samt hvilke sider, der er besøgt. Derudover fortæller de fleste browsere om deres fabrikat og versionsnummer, f.eks. Microsoft Internet Explorer version 4.01. Derved får serveren mulighed for at kunne returnere den side, du har bedt om, således at den vises korrekt med netop din browser.

Disse oplysninger bruges til løbende at få statistiske oplysninger om besøgende på hjemmesiden. Det er ikke ud fra disse oplysninger muligt at genkende enkelte personer.

Hvis du via hjemmesiden sender e-post til en myndighed i forbindelse med en konkret sag, eller din henvendelse giver anledning til, at der oprettes en sag, vil din henvendelse blive lagt på sagen. Sagens akter vil være omfattet af reglerne i bl.a. offentligheds- og forvaltningsloven.

Vær opmærksom på, at e-post til kirkeministeriet eller kirkekontorer ikke krypteres. Hvis du ikke føler dig tryg ved at sende henvendelsen via Internettet, f.eks. fordi din henvendelse indeholder oplysninger om private forhold, kan du i stedet anvende almindelig post. Du kan finde relevante adresser under menupunktet kontakt og links.

Privatlivspolitik