Drop In vielse - men husk èn ting.....

Drop In vielse - men husk èn ting.....

Drop In vielse - men husk èn ting.....

# Nyheder

Drop In vielse - men husk èn ting.....

Sankt Nikolai Kirkes præster følger op på Drop In dåb, som fem sidst benyttede sig af, med et nyt Drop In arrangement lørdag 19. september kl. 10-13. Her kan man ikke alene blive døbt, men også viet. En vielse på stedet forudsætter dog en gyldig såkaldt prøvelsesattest som højst må være fire måneder, men ikke kan opnås samme dag. Så det kræver lidt planlægning af blive Drop In viet.

- Nogle kærlighedshistorier planlægges i årevis, andre ved man bare skal have lov at ske, siger kirkens præster som begrundelse for at de nu åbner dørene til en enkel, smuk og højtidelig mulighed for at blive gift - uden de store planer, bordplaner, servietfarver og stress over vejrudsigten. 

- I møder bare op i kirken, hvor præsterne tager imod jer med smil, musik, lys og kærlighed - og inden I går ud ad kirkens dør igen, er I rette ægtefolk.

Men husk prøvelsesattesten, som allerede kan bestilles nu via borger.dk. Der skal medbringes billedlegitimation -  og selvfølgelig en at gifte sig med. Mindst en af jer skal være medlem af Folkekirken.

Ægteskabserklæringen skal underskrives af begge parter, og den skal være udstedt af den kommune, I begge eller en af jer bor i. Det foregår via borger.dk, hvorefter der kommer et link til Digital Post. Dette skal følges, så erklæringen  kan gøres færdig. Kommunen modtager først erklæringen, når denne proces er gennemført, og undersøger derefter om begge opfylder betingelserne for ægteskab.

Samme lørdag, samme tidsrum, er der igen mulighed for Drop In dåb, som blot kræver billedlegitimation. Er man under 18 år skal begge forældre have skrevet under - eller være til stede. Modelfoto: Jens Peter Engedal.

Du vil måske også kunne lide...

0
Feed